ZEKA OYUNLARI
PEDAGOJİK FAYDALARI
İNSANLARIN ZİHİNSEL POTANSİYELİNİ AÇIĞA ÇIKARTMAYA YARDIMCI OLUR. ZEKA GELİŞİMİNE KATKI SAĞLAR. AZİM VE SABIR GİDİ DEĞERLERİN KAZANILMASINDA ETKİNDİR.
PEDAGOJİK OLARAK BU OYUNCAKLARLA MEŞGUL OLAN ÇOCUKLARIN AŞAĞIDAKİ BECERİLERİNDE YÜKSELME GÖRÜLÜR:
GÜÇLENEN BECERİLER
DİKKAT & KONSANTRASYON & ODAKLANMA
ALGILAMA
ŞEKİLUZAY KONUMU ALGISI
ŞEKİLZEMİN ALGISI
HARAKET ZAMAN ETÜDÜ
ELGÖZ KOORDİNASYONU
MUHAKEME & MUKAYESE
GÜÇLENEN BECERİLER
ANALİTİK DÜŞÜNME & AKIL YÜRÜTME
SOYUT DÜŞÜNME
PROBLEM ÇÖZME
SINIFLAMA & SIRALAMA
TÜME VARIM & TÜMDEN GELİM
BENZERLİK GÖRME & FARKLILIK AYIRMA
PARÇABÜTÜN İLİŞKİLERİNİ KURMA
GÜÇLENEN BECERİLER
BÜTÜNLEŞTİRME & EŞLEŞTİRME & TAMAMLAMA & ARDIŞIKLIK
MERAK & KEŞİF
MUCİTLİK & ÜRETKENLİK & YARATICLIK
HEDEFE ODAKLANMA
BAĞIMSIZ İŞ YAPABİLME
İNCE MOTOR HAREKETLERDE PRATİKLİK
KULLANIM ALANLARI
Bilim Sanat Merkezlerinde.
Hastane Ve Kliniklerde
Rehberlik Araştırma Merkezlerinde
Danışmanlık Merkezlerinde
Okullarda, Etüt Merkezlerinde
Bilgi Evlerin Ve Kültür Merkezlerinde
Kıraathanelerde, Sivil Toplum Kuruluşlarında
Tüm Eğitim Kurumlarında
KULLANIM ALANLARI
Üstün yetenekli ve potansiyelli öğrenciler başta olmak üzere yetişkin ve yaşlılarda zihnin dinamik kalması için kullanılabilir.
Kurumlarda oyun odaları oluşturulabilir.
Oyuncak kütüphaneleri oluşturulabilir.
“Zeka oyunları kulüpleri” oluşturulabilir.
Rehberlik servislerinde zeki ve hareketli öğrencilerin çalışmalarında kullanılabilir.
Matematik sınıflarında kullanılabilir.
Engellilerin eğitiminde de kullanılabilir.
YÖNERGE
Bireysel ve 810 kişilik gruplarla yapılabilir.
Zeka oyunlarının çözümünde kolaydan zora olan sıralamaya riayet edilir.
Önceki oyuncak 4 kez çözümlendikten sonra bir sonrakine geçilir.
Oyuncakların çözülmesinde ve yapılmasında gruptaki sıralama kayıt altına alınır.
Oyunların çözümü de yapımı da zordur ve yarışma halinde yapılabilir.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME
ÖLÇME DEĞERLENDİRME
Bu örnek çalışma 6 kişi üzerinde 3 oyuncak uygulanarak oluşturulmuştur. Ne kadar fazla oyun uygulanırsa o kadar sağlıklı sonuç alınır. Değerlendirme yukarıdaki tabloda ve aşağıdaki örnekte görüldüğü gibidir:
Oyuncakların çözülme zaman ortalaması ve ay olarak öğrenci yaşı çarpılır. Sonuç başarı sıralaması olarak karşımıza çıkar.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME
Gerek puan ortalamasında gerekse yaş ortalamasında sonuçta yuvarlama yapılır. Yani buçuk üstüne bir puan üstü, altına ise bir alttaki tam sayı puan olarak verilir.
ORTEST
Dakika X Yaş = Sonuç = başarı sırası
ÖRNEK: AHMET = 61 X 180 = 10980 = 4.
En düşük puan en başarılıdır.
SONUÇ
Zeka oyunları pratik zeka gelişimini sağlarlar.
Ölçme ve değerlendirmede de çok sağlıklı sonuçlar verirler.
Çoklu zekâ kuramına uygundurlar.
Üreticiliği ve mucitliği tetiklerler.
7 PARÇALI KÜP
4 parçası “L” harfi şeklinde, 1 parçası “T” harfi şeklinde, 1 parçası “Z” harfi şeklindedir.
(“Z” ninorta çizgisi 90 derece dik açı) ve son parçası “L” harfi şeklinde (bu “L”inyatay uzantısı ve dikey uzantısı eşit) 7 parçadan oluşur.
Bu parçalar 4 değişik şekilde küp haline geliyor.
YILDIZ
6 adet birbirinin birebir benzeri parçadan oluşur.
2 türlü yapılır.
KELEBEK
2 birebir benzer parçadan oluşur. Bu parçaların içinde 2’şer adet mil vardır. Parçalar bu millerle birbirine takılır. Öğrencilerden önce model gösterilerek yapmaları sonrada çözmeleri istenir. Değişik çözümler üretilmekle birlikte millerin önüne bir kağıt sıkıştırılarak çözümü uygundur.
ALTILI KAFES
2’si benzer 6 parçadan oluşur. Önce benzer parçalar birleştirilir. Sonra ortası çıkıntılı parça, sonra en az çıkıntılı parça, sonra kenarında boşluk olan parça, son olarak da çıkıntıları bulunmayan takoz yerine konulur.
ONİKİLİ KAFES
Birbirinin aynısı 11 parça, bunlara benzeyen kenarında girinti olan 1 parça ve içinde bir bilyeden oluşur.
ONSEKİZLİ KAFES
Birbirinin aynısı 18 parçadan oluşur. Bu parçaların bir tanesinin bir tarafında mil yoktur. Bu farklı parça en son takılır ve kilit vazifesi görür.
PİRAMİT ONBEŞLİ
3 adet büyük parça, 6 adet ikinci büyüklükte parça, 6 adet küçük parçadan ibarettir. Küçük parçaların birisinin kenarı oyuktur. Kilit vazifesi görür.
PİRAMİT ONSEKİZLİ
6 adet büyük parça,18 adet küçük parçadan oluşur. Bu parçaların 2 adeti kenarları oyuktur.
KÜP TESBİH
14 yeşil, 13 beyaz küçük küpten oluşur. Bu küpçükler içlerinden bir kalandan geçen lastikle birbirine eklidir. Bozulup tekrar küp haline getirilmesi istenir.
İki değişik şekilde yapılır.
MAYIN
3 büyük, 6 küçük parçadan oluşur. Küçük parçalardan birinin kenarı oyuktur. Bu parça kilit görevi yapar.
MAYIN DİŞLİ
3 büyük, 6 küçük parçadan oluşur. Küçük parçalardan birinin kenarı oyuktur. Bu parça kilit görevi yapar. Diğerinden farkı büyük parçalardan birinde bir çıkıntı bulunmasıdır. Bu çıkıntı çözülmeyi ve yapılmayı zorlaştırır.
SANDIK
22si büyük 12 parçadan oluşur. 2’şerli benzer 4 ürün vardır. Kalan 4 ürün ise farklı şekillerdedir.
4 tane farklı sandık vardır.
GÖK KAFES
12 adet kalın çubuk ve bunları birbirine bağlayan 12 ince çubuktan ibarettir.
GÖK KAFES RENKLİ
12 adet kalın çubuk ve bunları birbirine bağlayan 12 ince çubuktan ibarettir.
Üstekinden farkı renkli olması ve renkli parçaların bir simetri oluşturmasıdır.
ÜCRETLENDİRME
TANESİ: 10 TL
TAKIM VEYA TOPLU ALIMLARDA
12 LİK ZEKA OYUNU TAKIMI: 100 TL
UYGULAMALI ÖRNEKLERİ DVD HEDİYE
DİĞER ÜRÜNLER İÇİN
PSİKOLOJİ MARKETİ
—
—
—
SUNUMU İNDİRMEK İÇİN TIKLAYINIZ: www.psikolojikim.com_PSİKOLOJİ MARKETİ_ZEKA OYUNLARI
SİPARİŞ İÇİN TIKLAYINIZ: http://www.psikolojikim.com/siparis/
0216 428 75 46 dan sipariş verebilirsiniz
stoklarınızda mevcut mu bu set? ve bunun için bir eğitim almak mı gerekiyor yoksa hemen sipariş verebilir miyiz?
stoklarınızda mevcut mu bu set? ve bunun için bir eğitim almak mı gerekiyor yoksa hemen sipariş verebilir miyiz?
[…] http://www.kimpsikoloji.com/2011/01/ahsap-zeka-oyunlari/ […]